Dagarna som gått

Fredag: Så kom hovslagaren och slog i tappskon som han tappat om jag inte skrivit det :P
Så vi skrittade bara ett varv runt galopp banan som är 800 m :)

Lördag: Jag red på banan han gick SUPER, mamma kom och hade lektion för mig :)
Vi gjorde en massa tempoväxlingar och övergångar (varför kommer jag aldrig ihåg övergångar?, sitter och tänker länge för att komma på vad man säger :P)
Red med graman för första gången på honom och det funkade toppen bra han fick en rundare form tycker jag, ska prova och hoppa med den :)
Han tyckte det var JOBBIGT så ibland blev det lite studs här och där :P

Söndag: Jag red ut med två tjejer som rider i stallet där jag nu står :)
Vi red en ganska lång tur och skrittade och travade typ bara :P En kort galopp blev det men då galopperade jag iväg före för att dom var på två på Alasahr? den andra hästen och honom håller dom på ass sätta igång så han fick bara trava och skritta :) Men det var jätte fin natur m.m. så det gjorde inget

Måndag: Mamma och molly red ut samma runda som jag red på söndagen,
Molly red mest och mamma cycklade och tvärt om :)
Allt hade gått bra var tydligen några idioter som cycklade eller körde bil kommer inte ihåg som hade hela vägen på si att köra förbi men körde jätte nära Fellini så han nästan ramlade ner i diket :(

Tisdag: Vi var och badade hos mina sysslingar och på pankaks frossa på ett ställe hahah,
så jag red 9 på kvällen var jätte skönt!!
Jag jobbade nästan bara på fyrkants spåret med skänkelvikningar slutor och massa tempoväxlingar framförallt i galoppen som han inte riktigt vill samla så mycket, öka går toppen hahah:P
Det gick iallafall jätte bra och han samlade sig finfint!
Kunde göra små volter mot piruett hållet :)

Onsdag: Han fick stå och vila upp sig lite :P

fortsätning kommer ska på middag :P

Torsdag: Jag longerade honom i ca 20 min och han var uktig ville inte riktigt hålla sig kvar ute på den stora volten så han kom närmre och närmre hala tiden så fick jobba typ med det hela stunden :P
Det duggade när jag longgera men det spöregnade hela dagen typ :P
Så jag borsade honom inne i stallet, när jag skulle vända så var det ganska trångt i gången och han tog ner huvudet så han slog i en kant på boxgallret:( och nu har han en lång hårlös strimla i pannan :(
Hedda fick sin lektion också som jag gav henne i pressent :)
Hon var jätte duktig!! kunde trava göra halt och göra en massa volter och svänga själv! Det ni och hon red ju på den största hästen hon kunde hitta :P

Fredag: Idag så red jag ut med mamma som cyklade med Lotus.
Det var en lång tur med mycket grus, men vi reg ca 1 km på en ganska stor väg för att komma till nästa väg som vi skulle rida på. Vi såg kossor som var läskiga men han backade bara nu så han är ju inte alls lika rädd längre som han var förut :)

Bild från oss :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0