Läskigt!!

Idag blev det bara borstning för min och Fellinis del.
Han var jätte smutsig heheh
Det läskiga var när jag gav honom maten så borstade jag på honom och så, sen så krafsade han med hoven som han brukar göra och kommer åt kanten på hinken så att han spiller ut all mat.
Då sätter jag mig på huk och börjag ta upp all mat som åkte ut.
Sen ser jag ur han likson drar in halsen ner så att halsmuskeln böjs neråt :S
Sen fortsätter han och jag fattaqr att han nog satt något i halsen, masserade neråt ifall det skulle vilja åka ner men nehe inte det då då började jag få lite små panik eftersom att hästar inte kan kräkas och det såg ut som kväljningar. Jag gick ut med honom för föra att han skulle få igång magen då stannar han och hostar, han fick ut lite saliv blandad havre. Jag fortsatte att gå med honom, sen gick jag upp och skulle se om han ville ha vatten men nej det ville han inte :( så jag gick ut igen för att gå/trava mer med honom.
Och vad gjorde inte bilbo då jo han skulle ju förstås se sur ut mot Fellini, så jag puttade bort rumpan men då sprakade han istället mot Fellini men snuddade mig det gjorde inte ont men jag blev så jäkla sur på honm!!!
Men han verkade fått upp allt ganska snabbt men det var jätte läskigt! Men som tur är så är jag väldigt lungn i sådana tillfällen men ganska panikslagen inombords! hhehe
Men nu ska han få MASSOR av vatten i maten även havren för att dett inte ska hända igen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0